Let the new adventure begin! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sandra Leeuw - WaarBenJij.nu Let the new adventure begin! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sandra Leeuw - WaarBenJij.nu

Let the new adventure begin!

Blijf op de hoogte en volg Sandra

28 September 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Jaja hier het eerste verhaal helemaal vanuit Kaapstad. De stad waar het normaal is dat je voor nog geen 10 euro uit eten gaat (inclusief 3 glazen ontzettend goede wijn en fooi). Een stad waar een groot verschil is tussen blank en zwart, een stad wat leeft, een stad waar de mooie bergen, zee en palmbomen op de achtergrond te vinden zijn. Kortom een groot verschil met dat ene Brabantse stadje Eindhoven of het lieftallige dorp Huizen.

Afgelopen zaterdag 26 september begon mijn trip. Kwart over zes de wekker, zeven uur vertrek naar Schiphol, gebracht door mijn oude goede vriendinnen. Ik was er helemaal klaar voor! Eenmaal op Schiphol wou ik direct even snel mijn koffer wegbrengen. Laat dat snel maar achterwegen. .. 5 kilo te veel! Dit meen je niet, ja toch wel... 100 euro extra betalen wou ik niet dus dat werd keuzes maken, slim zijn en handbagage herinrichten, midden op schiphol, in me eentje. Ja mijn vrienden mochten hierbij niet helpen. Na vijf lagen aan extra kleding hebben aangetrokken, proppen en duwen, en mijn fijne rituals douchegel achter te hebben gelaten kwam ik maar op liefst halve kilo te veel. Gelukkig ging de stewardess hiermee akkoord.

Echter was er door de vele tijd die ik hierdoor aan kwijt ben geraakt het moment aangekomen om "houdoe" te zeggen tegen de meiden. Het avontuur zou gaan beginnen!

In het vliegtuig zat ik naast een lokale Zuid-Afrikaan en een Duitser wiens moeder van 77 in Zuid Afrika woont. Beide hadden veel ervaring met Kaapstad en kon mij veel vertellen over de stad en vele tips geven. Hierdoor ging de tijd snel voorbij.

In het donker kwamen we aan op het vliegveld in Kaapstad. De lichtjes van de hele stad kon je onder je zien, mooi om te zien! Op het vliegveld stond chauffeur klaar en samen met een andere jongen werden we naar onze accomodaties gebracht. Even wennen het links rijden en rechts inhalen!

Eenmaal op accomodatie was het stil in het appartement, het was namelijk zaterdag avond en ze waren stappen natuurlijk. Geluk voor mij dat ik vroeg me bed in kon, was kapot namelijk van de reis.

Het appertment is prima! Ik deel het met drie andere hele aardige jongens, een Zeelander, Brabander en een Hagenees. Ik heb zelf een kamer met een twee persoonsbed! En uitzicht op de Tafelberg. Dikke prima!

Gisteren goed bij kunnen slapen en allee kunnen uitpakken. In de lokale pub op het terrein zelf wat andere studenten leren kennen, die al iets langer er zitten en mij wat meer konden vertellen. Het was direct gezellig!

Morgen is het the big day, dan ga ik mijn baas ontmoeten en het hotel voor het eerst zien! Ben heel erg benieuwd!

  • 28 September 2015 - 18:10

    Irma:

    Leuk uitgebreid verslag!
    Die rhitalin krijg je hier t.z.t . wel weer eens te gebruiken! Nu een avontuurlijk ander merk!

  • 28 September 2015 - 20:35

    Astrid:

    Wat een leuk geschreven verslag! Jij komt er wel! Zet je mij ook op de maillist?

  • 28 September 2015 - 20:58

    Irma:

    Schijnt daar de zon? Is het er koud? XXX

  • 29 September 2015 - 09:15

    Sandra De Leeuw:

    Ja precies oma! Die rituals loopt niet weg! Zondag was het erg winderig en een beetje regen. Gister scheen de zon alleen maar en 20 graden! Prima als begin van de lente!

    Mama als het goed is sta je er al in! Had geloof ik jullie gezamenlijke e-mail adres gedaan.

  • 29 September 2015 - 19:22

    Elianne Van Huisstede:

    Hoi Sandra, goed plan van jou om die 5 kilo die te veel was zo weg te werken. Groot gelijk dat je geen 100 euro gaat betalen. En dan nu fijn in Zuid-Afrika en een lekkere voorjaarstemperatuur van 20 graden.
    Leuk dat je een kamer hebt met uitzicht op de tafelberg. Helemaal top! Nog heel veel succes daar en ben benieuwd naar je ervaringen in Kaapstad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 29 Aug. 2015
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 4000

Voorgaande reizen:

26 September 2015 - 13 April 2016

Stage in Zuid-Afrika

29 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: