Happy Birthday to me! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sandra Leeuw - WaarBenJij.nu Happy Birthday to me! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sandra Leeuw - WaarBenJij.nu

Happy Birthday to me!

Blijf op de hoogte en volg Sandra

13 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We zijn alweer een weekje verder, een jaartje ouder en begonnen aan mijn inburgering hier in Kaapstad. Ja, dat allemaal in een week. De tijd vliegt voorbij!

Een week geleden stond ik vol gezellige spanning op mijn broer te wachten op het internationaal vliegveld Cape Town met een missie: precies 7,5 uur de tijd om hem een snelle impressie te geven van de stad. Oh ja moet ook nog even paar uurtjes slapen in die tijd.

Ik had een ontzettend gezellig weekend achter de rug. Papa en mama die waren eventjes het hele weekend in Kaapstad!(3-6 oktober). Zaterdag begon het al goed met een heerlijke snoek onder het genot van een heerlijk Zuid-Afrikaans wijntje aan de Waterfront. Het weekend kon niet meer stuk. 3 dagen de toerist uitgehangen met een druk en vol programma. Met afsluiter maandag avond met mijn broer een drankje doen op Long street (grootste kroegenstraat).

Helaas was het dinsdag ochtend minder feest 05:30 am was het tijd om maar is een keer te werken. Na een slaperige knuffel was het echt tijd om alleen verder te gaan!

No problemo! Samen met mijn Zuid-afrikaanse collega's, Aurelia en Franky runnen we de gehele F&B. Waar ik de cijfers op orde breng, voorraden controleer, nieuwe menu opstel inclusief kosten plaatje en denk aan onze marketing, ondersteunen zij mij tegenover het team. Hoewel het hele team mij accepteert en mij welkom heet, zijn er een paar bij die er geen probleem hebben om gewoon niet op te komen dagen of uren op de toilet te zitten. Paar woordjes Xhosa of Zulu's en het is done! Ook moet je er niet van opkijken dat je door "gasten" belazerd wordt. Een standaard tructje en naïefe Europeaan trapt er zo in. De "gast" heeft zo 20Rand verdiend door te doen alsof ze overvallen is en geld nodig heeft voor de taxi. Aurelia en Frenky pakken hun er direct uit . We vormen een top team samen!

Ook leer ik wat Zulu's; over je kin wrijven betekend niet dat je wat eten op je kin hebt zitten! Maar gewoon een signaal voor een jongen.

Door de drukte en indrukken heen, mijn verjaardag bijna vergeten! Gelukkig nog net op tijd vrij kunnen regelen en het vieren kon zaterdag avond beginnen! Met drie gezellige meiden die ik heb leren kennen hier een te gekke avond gehad in mijn favo kroeg op Loopstreet wat pasjes en shotjes op mijn verjaardag gedaan.

Zondag, de dag zelf, was onvergetelijk! Met lekker 25 graden en lekker zonnetje zijn we, een lokale en twee mensen van mijn appartement, wezen golven. Daar sta je dan een balletje te slaan met de Table Mountain, palmbomen en terassen met lokale bandjes en dj's op de avhtergrond. Heel gaaf!

Daarna zijn we door townships naar het werk van een meisje die ik ken gegaan. Ze werkt in een weeshuis waar kinderen letterlijk gedumpt zijn. De rede is vaak omdat het kind van een verkrachter is, HIV heeft of een aandoening heeft. Hoewel ik op een goed moment kwam waar de kinderen en vrolijk uitzien, betekent het voor vele van hen dat ze geen toekomst hebben...

Hoe lang ze nog leven is niet altijd duidelijk, maar ze proberen het beste ervan te maken!



  • 14 Oktober 2015 - 08:23

    Irma:

    Gelukkig je foto's gezien, Sandra! Leuk hoor, ook je verslag! Geniet er van!
    Hier is het Koud, Winderig en Somber!
    XOX

  • 14 Oktober 2015 - 11:36

    Jessica:

    Bitte noch auf Deutsch und Englisch schreiben dann kann ich schön mitlesen :)
    Hab Dich Lieb und wünsch dir noch viel Spass!

  • 14 Oktober 2015 - 13:51

    Sandra De Leeuw:

    Wir sind eine Woche weiter, eines Jahr alter und mehr Einwohnern geworden in Kapstadt. Die woche ist ganz schnell vorbei gegangen.

    Eine woche zurück hat ich auf dem Flughafen gestanden ind erwartet auf meine Brüder. Ich hatte ein ganz schöne Wochenende gehabt. Meine Eltern waren entlangs gekommen von der 3. Bis 6. Wir hatten ein volles Programm und viele Touristen Sachen gemacht! Leider war es schnell Sonntag abend und war es fast vorbei. Ich habe mein Brüder abgeholt vom Flughafen und hatte nur 7,5 Stunde um zu schlafen und kurz die stadt sehen lassen. Wir sind nach Longstreet gegangen (Straßen mit nur Kneippe). Das machte spaß aber leider müsste um 5.30 Uhr aufstehen für die Arbeit.

    Arbeit macht Spaß. Zusammen mit meinem Kollegen Aurelia und Franky Managern wir die ganze Bar und Restaurant. Wo ich stark bin in Finanzierungen, neues Menu Karte machen und die Marketing versorgen. Hilfe Franky und Aurelia mit unsere Mitarbeiter zu Trainern. Sie haben nämlich kein Probleme damit um Stunden auf Klo zu sitzen oder ohne etwas zu sagen nicht nach Arbeit zu kommen. Aurelia und Franky sprechen auch Xhosa und dass mach etwas einfacher.

    Meine Geburtstag war etwas ganz besonders! Am samstag abend sind wir nach meine Lieblings Kneipe gegangen mit leute das ich hier kennen gelernt haben. Am Sonntag wann es meine wirkliche Geburtstag war, war es ganz schönes Wetter! 25 Grade! Wir sind früh nach der Golfplatz gegangen und haben mit Aussicht vond Table mountain und Palme Golf gemacht! Auch war auf der Terasse lokalen Musik Bands unf DJ's! Später sind wir nach Kinderheim gegangen, wo einr freundin arbeitet. Dort sind Kinder gebracht weil sie HIV haben, Handicap haben oder ein Kind von ein Verwaltiger... Es war ganz schwer zu sehen. Die meisten haben leider kein Zukunft....

  • 14 Oktober 2015 - 13:51

    Sandra De Leeuw:

    Bitte Jessica! Ich habe dir auch lieb! Hoffe noch immer das euch entlangs kommen:)

  • 15 Oktober 2015 - 11:45

    Jessica:

    Vielen lieben Dank Sandra

  • 15 Oktober 2015 - 19:03

    Irma:

    Dinsdag hier gegolfd met windkracht 8, themperatuur 8e, onder een 800m dik wolkenpakket!
    Maar ik mocht niet mopperen, het was droog! Geef mij dan maar liever Kaapstad! XOX

  • 15 Oktober 2015 - 20:04

    Sandra De Leeuw:

    Bitte Jessica! :)

  • 15 Oktober 2015 - 20:05

    Sandra De Leeuw:

    Ah dat is balen oma! Maar in ieder geval was het droog en ligt et NOG geen sneeuw!

  • 15 November 2015 - 18:12

    Volker:

    Viel Spaß weiterhin!

    Gerne noch weitere Texte auf Deutsch oder Englisch!

    Schöne Grüße

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 29 Aug. 2015
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 3979

Voorgaande reizen:

26 September 2015 - 13 April 2016

Stage in Zuid-Afrika

29 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: