Bijgelovig was ik niet, tot het vrijdag de 13e was - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Sandra Leeuw - WaarBenJij.nu Bijgelovig was ik niet, tot het vrijdag de 13e was - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Sandra Leeuw - WaarBenJij.nu

Bijgelovig was ik niet, tot het vrijdag de 13e was

Blijf op de hoogte en volg Sandra

15 November 2015 | Zuid-Afrika, Hermanus

Ik ben totaal niet bijgelovig, maar afgelopen vrijdag de dertiende, begon ik toch wel te twijfelen...

Het was vrijdag en na een zware week had ik eindelijk weekend! Ik en drie andere meiden hadden gepland om naar Hermanus te gaan met als doel de walvissen te gaan spotten. Ik zou werken tot een uurtje of drie en direct door gaan om de andere op halen en we zouden direct doorgaan naar Hermanus . Wat ik niet wist was dat het vrijdag de dertiende was, waar ik wel snel genoeg achter kwam.

Na uitgelopen vergaderingen rende ik naar mijn auto, om vervolgens snel naar huis te rijden; ik was mijn bankpas vergeten. Dat snel kan ook weg, want er was natuurlijk een ongeluk gebeurd midden in het centrum en alles stond vast. Tijdens het rijden kwam ik ook nog eens achter dat mijn linker spiegel is gestolen! Wie neemt nou MIJN spiegel mee? Na een paar telefoontjes met het hotel waar mijn auto stond en mijn baas werd er actie ondernomen, hopelijk hoor ik morgen meer over de camerabeelden.

Maar goed drie uur later dan gepland zitten we dan eindelijk met zijn vieren in de auto onderweg naar Hermanus! Het was een gave route door ontzettend mooi landschap. We zaten in een leuke backpack hostel, waar allemaal backpackers van overal overnachten. De hostel had een gezamelijke woonkamer, keuken, zwembad, bar, pooltafel en eenzwembad. We deelden een kamer met drie andere. Bij aankomst stond de Braai (BBQ) al klaar en Voor nog geen 100 Rand (7 euro) konden we aansluiten, om vervolgens de Clubs in Hermanus onveilig te maken.

Zaterdag kregen we het slechte nieuws pas binnen over Parijs... Iedereen die in het hostel overnachtte settlede om de tv in de woonkamer. Iedereen was stil en gefocust op de tv.

Hoe gek en vreemd het is, omdat het zo ver weg lijkt, maar ook zo dichtbij ,ging het voor ons toch door.... Door de storm op zee was helaas alle boottochten geannuleerd en konden we helaas de trip om walvissen te spotten niet door gaan. Maar we lieten ons trip niet verpesten. We gingen door naar Stanford, waar een organisatie bezochten die op kwam voor de leeuwen, panters en luipaarden die in Afrika gefokt worden om door toeristen geaaid te worden of gewoon voor de jacht. Deze dieren leefde in bizare omstandigheden en zijn op tijd gered. Hierna zijn we het kleine lokale dorpje Stanford ingegaan en reis terug naar huis langzaam ingezet met een aantal stops in leuke dorpjes.

Zondag zijn we gaan braaien in Mzoli's, een lokale tent in de bekenede Township Guguleto. Met een groep van 7 zijn we in een van de meest krotte auto die we hadden door de townships gereden, hier midden in de center van Guguleto staat een club Mzoli's, waar je een pan met vlees kan bestellen voorb(140Rand) 9 euro voor met zijn 7'en. Elke zondag is hier een DJ, die zorgt voor goede muziek. Niet alleen mensen van de Townships kan je hier vinden, maar ook buitenstaanders. Iedereen die blank of niet behoort tot de townships weet dat hij/zij moet vertrekken voor het donker wordt...


  • 15 November 2015 - 19:18

    Irma:

    Meid, wat een avonturen beleef je!
    Geniet er van! Ook van de minder leuke! Later een ster verhaal.
    Pluk de dag!!!
    Liefs, IRMA

  • 19 November 2015 - 14:10

    Irma:

    Misschien was de zee te stormachtig voor walvissoorten, toch een mooie kuststrook!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 29 Aug. 2015
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 3980

Voorgaande reizen:

26 September 2015 - 13 April 2016

Stage in Zuid-Afrika

29 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: